خودروهای بدون بیمه، شناسایی و توقیف می شوند
نوشته شده توسط : devojke

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، این تفاهم نامه همكاری در نخستین همایش مشترك پلیس راهنمایی و رانندگی و صنعت بیمه به امضای 'اسكندر مومنی' رییس پلیس راهور، 'محمد كریمی' رییس كل بیمه مركزی و 'جواد سهامیان' مقدم رییس شورای عمومی سندیكای بیمه گذاران رسید.

در این تفاهم نامه مقرر شد خودروهای فاقد بیمه نامه (شخص ثالث) پس از شناسایی، توقیف و جریمه شوند.

همچنین در این تفاهم نامه، بیمه مركزی و شركت های بیمه موظف شدند سامانه اطلاع رسانی و پاسخگویی به شكایات بیمه گذاران را به صورت مكانیزه راه اندازی كنند.

در این تفاهم نامه مقرر شد شركت های بیمه، هنگام صدور بیمه نامه های شخص ثالث و بدنه نسبت به ثبت نشانی، شماره ملی اشخاص حقیقی و شماره ثبت و شناسنامه ملی اشخاص حقوقی اقدام كنند و در صورت اطلاع از نقل و انتقال وسیله نقلیه، مشخصات بیمه گذار اصلاح شود.

بر اساس تبصره یك ماده 19 قانون بیمه اجباری شخص ثالث، بیمه مركزی و شركت های بیمه موظف هستند ترتیبی اتخاذ كنند كه با الصاق برچسب یا استفاده از ابزارهای دیگر، امكان شناسایی وسیله نقلیه موتوری فاقد بیمه نامه برای ماموران راهور یا پلیس راه تسهیل شود.

همچنین در اجرای ماده 18 قانون بیمه اجباری شخص ثالث، شركت های بیمه تجاری با هماهنگی سندیكای بیمه گران متعهد می شوند خسارت های حوادث رانندگی را كه با مفاد این ماده منطبق است بدون اخذ گزارش پلیس پرداخت كنند. پلیس نیز متعهد شد در خارج از این مفاد نسبت به ترسیم كروكی و گزارش حادثه اقدام كند.

همچنین در اجرای ماده 23 قانون بیمه اجباری شخص ثالث، پلیس راهور متعهد شد از راه های مختلف گزارشی از حوادث رانندگی منجر به جرح را علاوه بر ذینفع به بیمه گر یا صندوق تامین خسارت های بدنی ارسال كند.

اجتمام**1379**7029 ** 1569**





:: برچسب‌ها: آلمان ,
:: بازدید از این مطلب : 450
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: